Jaaroverzicht 2011- Mei

In het weekend van 8 mei werd de eerste officiële cd single van het Wijhese duo Feestlift gepresenteerd. Het nummer ‘Vannacht doen we hier het licht wel uit’ is geschreven door Edwin van Hoevenlaak. Edwin van Hoevenlaak heeft onder meer nummers geschreven voor Nick en Simon en de nummer 1 hit ‘Jij bent zo”van Jeroen van der Boom.
Naast de presentatie van de CD werd  de videoclip getoond en waren er live optredens van uiteraard Feestlift en Edwin van Hoevelaak.

In het weekend van 17 mei  heeft ook SC Overwetering C2 het kampioenschap behaald. Er werd in het afgelopen seizoen 1 keer gelijk gespeeld en de andere wedstrijden werden gewonnen. Op 7 mei was het team al officieus kampioen. Heeten C3 kon in punten nog gelijk komen, maar het doelsaldo van Overwetering was vele malen beter!
Afgelopen week liet het team van Heeten onverwachts punten liggen en was C2 officieel kampioen. De wedstrijd tegen Rohda R. C4 van afgelopen zaterdag 14 mei deed er eigenlijk niet meer toe! Maar zoals het bij een echte kampioen hoort werd deze wedstrijd ook gewonnen. Het werd in Raalte 5-1 voor Overwetering.

Woensdag  18 mei 2011 vond de finish  plaats van  2de etappe van de wielerronde Olympia’s Tour in het centrum van Olst.  Deze etappe werd gewonnen door Wim Stroetinga. Stroetinga was in Olst, Youri Havik (Team De Rijke) en Luke Rowe (Nationale ploeg Engeland) te snel af in de massasprint.  Door de wind die tijdens deze rit aanwezig was viel het peloton regelmatig uiteen, maar toch kwamen de wielrenners steeds weer dicht bij elkaar.
De etappe vond plaats van noordwijk naar Olst en was 202,4 kilometer lang. Er worden nog in totaal 4 etappes gereden.

29 mei gaf het college van B & W om klokslag 10.30 uur op drie locaties tegelijkertijd het startsein  van de IJsseltheaterfietstocht. De circa 30 kilometer ging door de gemeente heen. Onderweg langs een prachtige omgeving waren 9 voorstellingen te zien. Dit jaar vond de IJsseltheaterfietstocht voor de 5de maal plaats.

Vrijdag 29 april werden er een 5-tal Koninklijke onderscheidingen in de gemeente Olst-Wijhe uitgereikt. Om aan een Koninklijke onderscheiding te kunnen voldoen, moeten de decorandi  blijk hebben gegeven van grote maatschappelijke betrokkenheid, en belangeloze inzet voor de maatschappij gedurende vele jaren.
Om dit nogmaals te benadrukken werden  P.J.A. Terpstra , J.l. de Bone,  G.A. van Reijsen-van Boven, van Dorsten en R.A. Bogaart-Kessler  tijdens Koninginnedag op het plein voor het gemeentehuis nogmaals benoemd als gedecoreerde.

Tijdens de Koninginnendagviering in Wesepe maakte Gerrit Dieperink, Wesepenaar van het jaar 2010, zijn opvolger bekend.
Stien Kok mag zich dit jaar Wesepenaar van het jaar noemen. Ze werd door meerdere verenigingen voorgedragen vanwege het vele ‘onopvallende’ vrijwilligerswerk dat ze doet. Zo zet ze zich in voor de Plattelandsvrouwen, de Hunneruiters en voor de kerk.