Jaaroverzicht 2010 September

Leestijd: < 1 minuut

Op woensdag 8 september 2010 deelde basketballer Henk Pieterse de eerste sportkennismakingsboekjes ?Allemaal sporten? uit aan de leerlingen van groep 4, 6 en 8 van de OBS Prins Willem Alexander in Olst. Daarnaast verzorgde Henk Pieterse een spetterende basketballshow voor de leerlingen, want zij hadden vorig jaar de meeste deelnemers. s? Middags was er een vrije inloop bij de clinic van Henk Pieterse.

Op zondag 12 september werd aanvoerder Mark van Gurp gehuldigd ter gelegenheid van zijn 250ste wedstrijd in het 1e elftal van Sportclub Overwetering. Voorafgaand en na afloop van de met 1-2 verloren wedstrijd tegen IJsselstreek werd hij met het behalen van deze mijlpaal in zijn voetbalcarrière in de schijnwerpers gezet. Namens de supportersvereniging, het bestuur, de jeugdcommissie en de spelers werden Mark onder meer bloemen, een ingelijst voetbalshirt, een voetbaltrofee en een kaartje voor de Championslegeau wedstrijd Ajax-AC Milan overhandigd.

21 september werd bekend gemaakt dat er geen ontslagen zullen vallen bij Solvay Olst. Bij een ander onderdeel van Abbot namelijk Solvay Weesp zullen 500 vallen.
Eerder dit jaar werd Solvay Olst te koop gezet, deze verkoop zal echter geen doorgang vinden. Solvay Olst zal worden geïntegreerd bij Abbott. De voorgenomen reorganisatie gaat vergezeld van een sociaal plan om de gevolgen voor de betrokkenen zoveel mogelijk te beperken en hen te helpen bij het vinden van een nieuwe baan. Abbott kent in Nederland een lange en diverse historie en heeft medewerkers in 9 vestigingen.