Jaaroverzicht 2010 Oktober

Op vrijdag 1 oktober heeft burgemeester A.G.J. Strien een Koninklijke Onderscheiding uitgereikt aan de heer Freek van Diepen uit Wijhe. De heer Van Diepen (56) is sinds 1991 actief als brandweerman bij de blusgroep Wijhe en sinds 1979 lid van de Bedrijfsbrandweer van Stegeman C.V. Op 1 oktober neemt hij afscheid van de blusgroep Wijhe. Uit handen van Commandant  Marcel Kluin kreeg Freek van Diepen een beeldje uitgereikt voor zijn inzet als brandweerman namens de blusgroep Wijhe.

Door het ontsteken van de ?vlam? werd zaterdag 2 oktober het nieuwe Spoc-park geopend. Alle gebruikers van het park nodigden het publiek uit om actief te komen kijken en mee te doen. Zo konden kinderen leuke dingen doen bij de Bieënkorf, waren er presentaties te zien van de Capellenborg, kon men spannende momenten beleven in de theaterzaal en was de sporthal geopend voor proeflessen en competitiewedstrijden.

Op woensdag 27 oktober kwam de nieuwe Kinderclub in Welsum voor de tweede keer bij elkaar. Een groot succes, want maar liefst 31 kinderen genoten van een geweldige middag. De kinderclub is een idee van de Dorpsontwikkelingsgroep Kinderen. Deze groep houdt zich bezig  met  het organiseren van allerlei zaken rond Kinderwerk.

Op vrijdag 22 oktober werden het nieuwe kunstgrasveld en het digitale reclamescherm van SC Overwetering officieel in gebruik genomen.
Voorafgaand aan de officiële opening speelde het D3 team van Overwetering tegen het D2 team van Wijhe?92. De uitslag van deze leuke wedstrijd werd 2-2.

Halverwege oktober werd duidelijk dat Sint Willibrord voor Boskamp behouden kan worden.
Het complex zal grotendeels in zijn huidige vorm blijven bestaan. Wel is de ingrijpende keuze gemaakt om het dak en de toren te verwijderen van het oude hoofdgebouw, om de veiligheid van het complex te waarborgen