Jaaroverzicht 2010 Augustus

Zaterdag 21 augustus was het een gezellige drukte tijdens de jaarlijkse zomermarkt van Het Averbergen. De markt trok weer vele bezoeker naar de kraampjes met allerlei artikelen, naar de rommelmarkt en de verloting. Ook was er ruime belangstelling voor de fietstocht door de mooie omgeving van Olst.
Met behulp van bijdragen, inzet en persoonlijke giften van sponsoren, bewoners, medewerkers en vele vrijwilligers werd de markt weer een succes. Er werd een mooi bedrag opgehaald, dat verdubbeld gaat worden door het premieplan van het Nationaal Ouderenfonds.

Op woensdag 25 augustus vond  de officiële start plaats van de Buurtbus Wijhe-Raalte. De buurtbus is de nieuwe busverbindingen tussen Wijhe, Broekland en Raalte. Vertegenwoordigers van Syntus, de Provincie, de gemeenten Olst-Wijhe en Raalte waren aanwezig, maar ook alle vrijwillige chauffeurs,het bestuur van de vereniging buurtbus en andere genodigden die er voor gezorgd hebben dat de buurtbus kan gaan rijden.

Vanaf  29 augustus zal Syntus onder de naam Syntus Overijssel, in opdracht van de provincie Overijssel het openbaar vervoer in concessiegebied Midden-Overijssel. Ondanks dat er veel hetzelfde blijft, zijn er ook zaken die Syntus Overijssel anders gaat doen. Dit gebeurt onder het motto ?Het Nieuwe Reizen?.De huidige dienstregeling blijft intact; er zijn slechts enkele verbeterpunten. Ook blijven de voordelige stadskaartjes bestaan, alleen de naam is veranderd: Syntus-CityTicket. De grootste verandering is dat Syntus Overijssel met 106 splinternieuwe, duurzame en schone bussen gaat rijden.