Jaaroverzicht 2010 Juli

De veertig vrijwilligers van Let’s Go! zijn zondagmiddag 4 juli moe, maar zeer voldaan teruggekeerd in Wijhe. Hun anderhalve week durende reis naar en verblijf in de Letse dorpen Laubere en Suntasi is prima verlopen. “De ontvangst was erg hartelijk en onze spullen werden dankbaar in gebruik genomen”, blikt voorzitter Herman Scholten terug. “De kinderen in beide dorpen waren dolenthousiast bij het zien van zoveel kleding en speelgoed en attributen voor de speeltuin. Wat is dat toch een fantastisch gevoel om hen zo blij te zien.

De cirkel is rond, de grote rode bOl heeft 130 kilometer gewandeld over de grootst mogelijke cirkel die te trekken is binnen de grenzen van Overijssel. Zaterdag  10 juli sloot de bOl zijn cirkel af door vanaf het pontje in Wijhe de IJssel af te drijven richting Marle. Zwemmend werd hij begeleid door een stuk of twintig mensen.

Donderdagmiddag 15 juli is er bij de kerk op de Boskamp een bedrijfsongeval gebeurd. Een bouwvakker is tijdens werkzaamheden komen te vallen en heeft een zwaar voorwerp op zich gekregen. Hierdoor kon de man niet zelf meer opstaan. De bouwvakker moest door de brandweer van de steiger af worden geholpen, hierbij is een ladderwagen ingezet. Om met de ladderwagen bij de steiger te kunnen komen moest de stallage eerst een stuk worden afgebroken, waarna de man uit zijn benarde positie kon worden bevrijd. De man is met onbekend letsel naar het ziekenhuis afgevoerd.

Op 24 juli  werd er een open dag gehouden bij het ?toekomstige? Informatiecentrum Den Nul. Onlangs zijn op de plek van het toekomstige Informatiecentrum Den Nul archeologische onderzoeken uitgevoerd. Daarbij zijn bijzondere vondsten gedaan. Deze wilde de gemeente Olst-Wijhe graag met u delen en daarom organiseerde zij  een open dag voor alle geïnteresseerden.