Hans de Kort: Dadema kan nog veel leren bij VVN

Zoals iedereen kan weten, hebben b&w een decennium lang geweigerd om op verzoek van ouderen een zebrapad aan te leggen, met als meest absurde argument dat sommige automobilisten “toch geen voorrang verlenen”.

Door Hans de Kort

Daarin is nu verandering gekomen, zij het dat er nu in diverse straten, in plaats van zebrapaden, drempels zijn aangebracht waarop je met gemak een snelheid van 50 km/h kunt halen en die, zoals de Seniorenraad terecht opmerkte, nul bescherming bieden. Alleen zebrapaden bieden wettelijke bescherming.

Met veel tam-tam lieten b&w hun burgers via de media weten dat hierover overleg is geweest met diverse groeperingen. Maar blijkbaar níet met de Seniorenraad en dat mag gerust een gotspe worden genoemd. Hoezo participatie?

Naar de inhoud van die gesprekken gevraagd, lieten b&w – de brief was ondertekend door burgemeester Dadema – weten dat daarvan geen notulen zijn gemaakt! Dadema is nu ook voorzitter geworden van Veilig Verkeer Nederland (VVN) en dat is een goede zaak. Daar kan hij nog veel leren.

Overigens
Het gerucht gaat dat deze nieuwe voorzitter van VVN ook interesse heeft voor het burgemeesterschap van Utrecht. Dat zou voor die stad fantastisch zijn. Hij is immers verkozen tot de op één na beste lokale bestuurder van Nederland, direct achter Ahmed Aboutaleb van Rotterdam, maar nog duidelijk vóór de zojuist naar Den Haag vertrokken Jan van Zanen. Een verbetering dus voor zo’n grote stad, maar vanzelfsprekend een aderlating voor Raalte. Want wie zou hier dan al die jubilarissen moeten gaan bezoeken?

Het bericht Hans de Kort: Dadema kan nog veel leren bij VVN verscheen eerst op Opinie in Salland.

Sportnieuws uit de regio Salland

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie