Jaaroverzicht 2012 Juli

De geschiedeniscanon van Wijhe is op 6 juli gereedgekomen. Een canon is een kort overzicht van de geschiedenis van een stad of dorp met haar buitengebied, samengevat in hoofdstukjes, vensters genoemd. Elk venster behandelt een bepaald onderwerp. Een onderwerp staat niet op zichzelf. Het is de bedoeling dat de gebruiker van de canon aan de hand van de bronvermelding of andere verwijzingen het beschrevene verder gaat onderzoeken.

Een plaatselijke canon is een onderdeel van een provinciale canon en deze maakt weer deel uit van de landelijke canon. De canon van Wijhe is te vinden op www.canonvanoverijssel.nl.

16 juli nam Hans Flierman afscheid als directeur van Katholieke basisschool St.Aloysius. Hans Flierman werd in alle vroegte door een motoragent op de Eikelhof aangehouden. Hij moest vandaar op een wielrennersfiets,op een mooi versierde wagen, naar de school. Een Groep begeleidde meester Hans met versierde fietsen!Zestien jaar geleden had hij bij zijn aantreden aangegeven dat hij regelmatig op de fiets naar school zou komen,dat was niet helemaal gelukt vandaar dat hij nu al fietsend richting zijn Aloysiusschool moest. Op de fraai versierde speelplaats werd hij hartelijk ontvangen door alle kinderen en vele ouders!

Eind juli stond voor de 4e keer het beachvoet- en volleybal toernooi bij de Poort van Wijhe op het programma. Op vrijdag deden er in totaal 8 teams mee met beachvoetbal; 2 meer dan vorig jaar. Het toernooi begon om 18:00u, een mooie opening van het weekend.  In de boarding gingen de wedstrijden er hard aan toe; de uiteindelijk winnaar was Molshope.