Op zaterdag 20 juni vond in de gemeente Raalte een herdenkingsdag plaats van een vliegtuigcrash op 20 juni 1942 in Schoonheeten. Bij deze crash kwamen 4 bemanningsleden van een Wellington bommenwerper om het leven. De crash had grote impact voor zowel Schoonheeten als voor Raalte. Het was de eerste keer, dat er in de gemeente Raalte geallieerde slachtoffers vielen. Gedurende de volgende oorlogsjaren volgden er nog veel meer. Deze herdenkingsdag was georganiseerd door Stichting Raalte voor Vrijheid.