Het Deventer Ziekenhuis gaat vanaf 1 september weer zelf het bezoekers- en personeelsrestaurant exploiteren. Het contract met de externe cateraar wordt niet verlengd.
Het ziekenhuis heeft gastvrijheid tot 1 van haar kerntaken benoemd. Dit is ook dé reden waarom de instelling vanaf september zelf weer de catering en bedrijfsvoering van de 2 restaurants ter hand wil nemen. Met een eigen assortiment en personeel, verwacht het ziekenhuis nog beter op de wensen van haar klanten te kunnen inspelen.
Begin dit jaar voerde het ziekenhuis al concrete wijzigingen door voor het bezoekersrestaurant in de hal. Zo werd de inrichting ter hand genomen, het assortiment uitgebreid en wordt de koffie tegenwoordig in echte mokken geserveerd. Voor de nodige ontspanning kwamen er comfortabele zitjes en een leestafel. Het verbeterde restaurant werd dit jaar sterk beoordeeld in de 1e prijs voor gastvrijheidszorg met sterren.
Het ziekenhuis verwacht dat het assortiment van he bezoekersrestaurant straks verder kan worden verbreed. Ook denkt men erover de tafels van gasten af te ruimen. Dat kan in de huidige formule van zelfbediening nog niet. Nieuw is ook dat er een koffiemachine komt met een dubbele capaciteit zodat eventuele wachttijden straks echt tot het verleden behoren. Op termijn wil het ziekenhuis het mogelijk maken dat mensen via de website een bloemetje of iets lekkers kunnen bestellen en naar patiënten kunnen sturen.
De 20 personeelsleden die in de 2 restaurants werken komen in dienst van het ziekenhuis. Voor hen heeft de overname verder geen gevolgen.