Bigband sluit seizoen Muziek op Zondag in Diepenveen af

Leestijd: < 1 minuut

De concertreeks Muziek op Zondag in Diepenveen sluit het seizoen op 5 juli af met een optreden van de Dual City Concert Band. De bigband uit Enschede bestaat dit jaar 35 jaar en staat bekend als het huisorkest van jazzpodium De Tor.

De formatie brengt een programma met klassieke bigbandmuziek, jazzstandards en eigen composities. Op de setlist staan onder meer werken van Duke Ellington en arrangementen die zijn geïnspireerd door het Brussels Jazz Orchestra.

De Dual City Concert Band treedt op met achttien muzikanten. De bezetting bestaat uit een uitgebreide blazerssectie met trombones, trompetten en saxofoons, aangevuld met een ritmesectie van drums, contrabas en piano.

De bigband speelt al jarenlang samen met nationale en internationale gastsolisten. Ook zijn in de loop der jaren enkele voormalige leden van de inmiddels opgeheven Guus Tangelder Bigband toegetreden tot het orkest.

Het concert vindt plaats in het Kulturhus in Diepenveen. De zaal opent om 11.00 uur, waarna het optreden om 11.30 uur begint. Bezoekers betalen 12,50 euro voor een toegangskaart, inclusief koffie of thee.

Met het optreden van de Dual City Concert Band gaat Muziek op Zondag vervolgens met zomerpauze.

Tip Salland1:
Stuur een e-mail naar redactie@salland1.nl

Ook Interessant:

Volg jij Salland1 al?

2,014FansLike
2,285VolgersVolg
2,074VolgersVolg
4,008AbonneesAbonneer