De Isala klinieken hebben het roze lintje gekregen van Borstkankervereniging Nederland (BVN) omdat zij voldoen aan de basiseisen van goede zorg in de Monitor Borstkankerzorg. De monitor laat zien hoe de zorg in ziekenhuizen is georganiseerd. Door feitelijke ziekenhuisinformatie te koppelen aan patiëntenervaringen is het een uniek instrument.
Strengere criteria
Borstkankervereniging Nederland heeft de criteria van de Monitor Borstkankerzorg dit jaar aangescherpt. Door deze jaarlijkse aanscherping wil BVN een impuls geven om de kwaliteit van borstkankerzorg, vanuit patiëntperspectief, te verbeteren. De aanscherping van deze criteria is breed getoetst bij patiënten en professionals.
Kortere wachttijden en betere begeleiding
Oncoloog Aafke Honkoop, voorzitter van het Oncologisch centrum Isala, is blij met de erkenning: ?Er is de afgelopen tijd hard gewerkt in het Oncologisch centrum Isala om de mammazorg te verbeteren. De logistiek is verbeterd, de wachttijden zijn korter en door de inzet van zogenaamde regieverpleegkundigen tijdens het hele diagnose- en behandeltraject is de begeleiding van patiënten duidelijk verbeterd. Daarnaast zijn we trots op het feit dat uit de patiëntenwaarderingen blijkt dat onze zorgverleners blijk geven van grote inzet en betrokkenheid bij hun patiënten.?