Rabobank Salland sluit 6 panden

Leestijd: 2 minuten


Rabobank Salland sluit in de loop van 2012 de grote panden in de dorpskernen Bathmen, Heino, Heeten, Olst en Wijhe en in de wijk Keizerslanden. De dienstverlening zal op een andere wijze vorm worden gegeven die beter aansluit bij de wensen en behoeften van de klant. Ronald Treijtel (directeur particulieren) ontkent ten stelligste dat dit een bezuinigingsmaatregel is. ?Het gaat goed met de bank, maar dat willen we ook zo houden. We gaan onze dienstverlening anders inrichten en hebben daar onze medewerkers hard bij nodig. Er zullen ook zeker geen ontslagen vallen?.
Steeds meer klanten maken ook in de financiële dienstverlening gebruik van internet, telefoon of mobiel. Tegenwoordig bezoeken gemiddeld slechts 10 klanten per dag een kantoor van de Rabobank in de dorpskernen.

Rabobank Salland hoopt dat de bankkantoren in de dorpskernen een sociaal maatschappelijke functie zullen krijgen. Treijtel: ?Wij zijn en voelen ons verbonden met ons werkgebied. Dit blijkt uit het feit dat we een groot deel van onze winst teruggeven aan de dorpen en steden in ons werkgebied via sponsoring, het doneren aan (sport)verenigingen en stichtingen en het onder-steunen van maatschappelijke initiatieven via het coöperatiefonds (2011: ongeveer ? 600.000,-). Onze panden liggen vaak heel centraal in de kernen en lenen zich in dat opzicht ook uitstekend voor een multifunctionele accommodatie, een dorpshuus of een gezondheidscentrum ten behoeve van de vitaliteit in het dorp. We zullen dan ook in eerste instantie samenwerking zoeken met lokale partijen die zich hiervoor willen inzetten. Mocht dit niet lukken dan zullen uiteindelijk de panden worden verkocht aan commerciële partijen.?

Uitbreiding dienstverlening

Hoe de dienstverlening exact vorm gaat krijgen, is nog niet duidelijk. Gedurende het besluitvormingsproces is intensief overleg gepleegd met de ledenraad en Raad van Commissarissen. Daarbij zijn een aantal alternatieven genoemd die de komende maanden per locatiegebied zullen worden voorgelegd aan de lokale belangenverenigingen. Hierbij zal rekening gehouden worden met de wensen en behoeften van de inwoners van dat gebied. Hierbij wordt gedacht aan bijvoorbeeld de thuisadviseur die op verzoek van de klant thuiskomt. Ook wordt gedacht aan inloopuren op een servicelocatie waar een adviseur in het dorp/wijk de klanten service kan verlenen en te woord kan staan. Treijtel: ?Op deze wijze blijven wij als bank toch dichtbij en betrokken zoals de klant dat van ons gewend is?.

Wel heeft Rabobank Salland vanwege de toenemende vraag inmiddels de telefonische bereikbaarheid verder uitgebreid en kunnen klanten door de week tot 22.00 uur terecht met hun vragen en op zaterdag en zondag tussen 9.00 en 17.00 uur. Treijtel: ?We ontvangen nu al per maand ruim 10.000 telefoontjes van particuliere klanten en van 3.000 zakelijke klanten. Deze vragen en verkopen worden afgehandeld worden door een zeer deskundig team van het servicecentrum. We verwachten de komende jaren een nog verdere groei.?

Marcel Middelveld
Een leuk nieuwtje? Grappig filmpje? Of een hele goede tip? Gooi het gerust bij ons over de heg! Volledig anoniem, maar plaats je contactgegevens er wel bij, zeker als je een vraag hebt waar we op moeten reageren. We publiceren nooit je naam zonder dat je dit wilt. Tenzij je dat juist wilt. Mail ons gerust op onlineredactie@salland1.nl!

Als je toch bezig bent!

Volg jij Salland1 al?

812FansLike
1,499VolgersVolg
2,074VolgersVolg
3,500AbonneesAbonneer