NOS Journaal in Makkelijke Taal nu ook te volgen via Salland1

Leestijd: < 1 minuut

Vanaf aanstaande maandag is het iedere werkdag om 18:00 uur mogelijk om op ons televisie-kanaal het dagelijkse nieuws te volgen. Het NOS Journaal in Makkelijke Taal is bedoeld voor iedereen die het nieuws graag volgt, maar soms lastig te begrijpen vindt. Het is rustiger en bevat meer uitleg dan andere journaals.

Het journaal behandelt minder onderwerpen dan gewone journaals. De presentator geeft extra uitleg en er worden geen moeilijke woorden gebruikt. Ook het tempo en het gebruik van beeld zijn rustiger.

De NOS onderzocht hoe ze het nieuws makkelijker te volgen kunnen maken voor deze groep. Dat gebeurde samen met de Stichting Lezen en Schrijven en met mensen die zelf moeite hebben met lezen en schrijven. Sinds 2024 wordt dit journaal uitgezonden, en vanaf deze maand is het ook te volgen via Salland1.

Het journaal duurt acht minuten. Meestal worden drie actuele onderwerpen besproken, plus het weerbericht. De presentatie wordt gedaan door wisselende journaalpresentatoren.

U kunt ons TV station vinden op:

Delta: 12
KPN: 1391
Solcon: 791
Odido: 763
Ziggo: 40

Tip Salland1:
Stuur een e-mail naar redactie@salland1.nl

Ook Interessant:

Volg jij Salland1 al?

2,014FansLike
2,285VolgersVolg
2,074VolgersVolg
4,008AbonneesAbonneer