Klanten tevreden over herinrichting Bibliotheek Wijhe

Leestijd: 2 minuten


Eind 2010 is in de bibliotheken van Wijhe en Olst een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. In november 2010 is de bibliotheek Wijhe heringericht volgens de inzichten van de bibliotheekformule: zoveel mogelijk laten zien wat de klant graag wil. Ook is op dat moment de zelfservice uitgebreid met een betaalautomaat.

Om te toetsen hoe de klanten van de bibliotheek Wijhe de veranderingen hebben ervaren heeft de bibliotheek in april nogmaals een beperkt klantenonderzoek gehouden. De vragenlijst is door 70 klanten ingeleverd, bijna 8,5 % van de volwassen leden.Over het aanbod van titels was 83 % van de gebruikers tevreden, zeker in combinatie met de snelle service bij het reserveren.De dienstverlening van de medewerkers werd door 97 % van de respondenten beoordeeld als goed tot heel goed. De hulpvaardigheid en de goede service worden een aantal malen genoemd.

Over de herinrichting en ook over het gebruik van inname- en uitleenbalies en de betaalautomaat is rond de 80 % van de respondenten tevreden, al geeft een enkele klant wel aan in de oude situatie makkelijker de weg te kunnen vinden. De betaalautomaat blijkt in het gebruik het lastigst: een kleine 10 % van de klanten geeft aan het maar een ingewikkeld apparaat te vinden.
Naast alle positieve geluiden blijven er verbeterpunten over. Het ontbreken van een zgn. inleverattentie wordt als een gemis ervaren: voor men te laat is met de media een berichtje via de mail. Deze service is inmiddels beschikbaar voor ieder klant met een e-mail adres. Ook is een aantal klanten van mening dat het aanbod van literatuur en informatieve boeken aan de magere kant is. Op zich een terechte constatering als men alleen naar het aanbod van de bibliotheek in Wijhe kijkt. Het netwerk van Overijsselse bibliotheken staat echter voor alle klant beschikbaar om bijna alles wat men maar wenst aan te vragen. Overijssel is in feite één grote bibliotheek, voor alle klanten in de provincie beschikbaar.

Over circa twee jaar zal in de bibliotheken van Olst en Wijhe opnieuw een klanttevredenheidsonderzoek worden gehouden. Met de opmerkingen van nu is het team van de bibliotheek inmiddels aan de slag gegaan.

Marcel Middelveld
Een leuk nieuwtje? Grappig filmpje? Of een hele goede tip? Gooi het gerust bij ons over de heg! Volledig anoniem, maar plaats je contactgegevens er wel bij, zeker als je een vraag hebt waar we op moeten reageren. We publiceren nooit je naam zonder dat je dit wilt. Tenzij je dat juist wilt. Mail ons gerust op onlineredactie@salland1.nl!

Als je toch bezig bent!

Volg jij Salland1 al?

812FansLike
1,499VolgersVolg
2,074VolgersVolg
3,500AbonneesAbonneer