Jaaroverzicht 2013 – Mei

Eind mei is het start signaal gegeven voor de bouw van het medisch centrum in Wijhe. Door een kapotte kraan zag het er naar uit dat er een vertraging zou komen, maar dat viel achteraf mee. De vloer op de begane grond kon alsnog zonder vertraging gelegd worden. Ook werd de fundering aangevuld en zijn de rioleringsleidingen in de kruipruimte aangebracht.

Bakkerij Jolink in Wijhe won in mei 2013 de verkiezing voor ?Duurzaamste MKB-ondernemer Olst-Wijhe 2013?. Op woensdag 22 mei ontving de heer Jolink, in zijn eigen bakkerij aan de Langstraat in Wijhe, een aandenken aan deze titel uit handen van wethouder Cor van den Berg. Het ?pronkstuk? van de bakkerij is de oven. De warmte van de oven wordt gebruikt om water voor te verwarmen. Dit is één van de maatregelen die Bakkerij Jolink heeft genomen op het gebied van duurzaamheid.

Half mei 2013 vond de grote finale van de KWF-actie van AH Boomgaard en Wijhe’92 plaats op het van Dedemplein in Wijhe. Tijdens die middag was er van alles te doen zoals bordjes omver spuiten bij de brandweer, voetballen en boogschieten. Op het grote podium stonden de spinningfietsen klaar, Han Willemsen heeft 2 uur lang gefietst voor het goede doel en daarna mochten ook de kinderen een stukje fietsen. Tegen het einde van de avond trad het Wijhese duo Feestlift op. In totaal hebben 167 jeugdleden van Wijhe ?92 samen ?5238,95 opgehaald. De totale opbrengst van de Saampies-actie is ?5850, – De actie was bedoeld om geld op te halen voor het KWF kankerfonds.