Jaaroverzicht 2013 – Maart

Leestijd: < 1 minuut

Voetbalvereniging Wijhe?92 begon begin maart 2013 aan de werkzaamheden van de nieuwe tribune aan het hoofdveld.De voorbereidingen waren al in volle gang, er zal worden begonnen met het verwijderen van de tegels, en 11 maart zal er begonnen worden met het leggen van de fundering.

Gastvrij Wijhe kwam vanaf maandag 18 maart 2013 met een eigen ?Gastvrij Wijhe-cadeaubon?. Deze bon komt in de plaats van de AWO cadeaubonnen en kan worden ingewisseld bij de ondernemers in het winkelgebied Wijhe die gevestigd zijn aan de Langstraat, de Nieuwendijk en De Poort van Wijhe.

In verband met de droogte in Overijssel mochten er dit jaar geen paasvuren worden ontstoken.  Vanaf 28 maart was de ?Code Oranje? van kracht. ?Code Oranje? is een advies van de Veiligheidsregio en geldt in de regio?s Twente en IJsselland. De gemeente Olst-Wijhe volgde dit advies op. Door de  aanhoudende droogte en harde wind werd het risico op snel uitbreidende natuurbranden vergroot. Ten tijde van ?Code Oranje? kan er geen gebruik meer worden gemaakt van verleende stookontheffingen. Dat hield ook in dat er geen paasvuren ontstoken mochten worden.