Jaaroverzicht 2013 – Augustus

Leestijd: < 1 minuut

Sinds 19 augustus zijn de zenders van Airplay Media nu ook te ontvangen via het IP-TV platform van Glashart Media. Dit betekent dat we nu ook te ontvangen zijn bij de overige glasvezel aanbieders zoals: KickXL, Telfort, Lijbrandt en XS4ALL. U kunt Airplay Radio vinden onder het kanaal 3082 en ijsselland.tv op 2078. Wanneer de genoemde zenders te ontvangen zijn via het analoge netwerk of dvb-c signaal is nog niet bekend.

Nadat de beheergroep van Wijhe’92 in de vakantieperiode meerdere malen is geconfronteerd met veel zwerfafval op en om de velden, zijn er halverwege augustus 2013 vernielingen aangericht aan de doelnetten van veld 1 door bewust verschillende draden van de netmazen door te branden. Een van de zijkanten van de dug out op veld 1 vernield door een groep jongeren waarvan één persoon een witte jas aan had.

Op zaterdag 31 augustus 2013 werd in Welsum de eerste steen gelegd van de nieuw te bouwen brandweerkazerne en de verbouw van Dorpshuis De Bongerd. In dit mooie project zijn verschillende wensen bij elkaar gebracht. Door te verbinden en samen te werken wordt het mogelijk om dit alles met elkaar te realiseren. In samenhang met dit bouwproject wordt ook de langzaamverkeerroute gerealiseerd tussen de kern Welsum en de Erveweg en wordt de parkeervoorziening bij het dorpshuis uitgebreid.