Jaaroverzicht 2012 Februari

Op zondag 5 februari werd het IJsfeest gehouden op de uiterwaarden bij Welsum. Dit evenement dat onder meer bestaat uit  korte baan wedstrijden en priksleeën werd georganiseerd door V.V.V. Welsum. Het idee is ooit ontstaan omdat er op natuurijs niet altijd gladde banen zijn waar priksleeën kan houden. Bij de organisatie staat de sportiviteit en het feest voorop buiten de strijd onderling.
Het uitzetten van het idee werd een aantal dagen van te voren uitgevoerd, afhankelijk van het weer en natuurlijk de ijsdikte. Op een mooie ijsvloer was het tijdens dit feest genieten voor deelnemers en toeschouwers. De onderlinge strijd ging gepaard met veel plezier van de deelnemers en de toeschouwers die  de kou hadden getrotseerd  om te genieten van de korte baanwedstrijden en het priksleeën.

Rianne ten Have de Bongerd in Wijhe/de Boerhaar is met een fragment uit het boek ‘Online van Iris Boter’ de winnaar van de lokale ronde van de Nationale Voorleeswedstrijd geworden. Ze las mooi en levendig een fragment voor uit het boek dat gaat over Ilze, een meisje dat wordt gepest op haar nieuwe school.
Dit thema kwam vaak terug in de fragmenten die werden voorgelezen in de bibliotheek in Olst. Het werd spannend omdat Het niveau van de voorlezers zo hoog was. Elk van de twaalf kandidaten was al kampioen geworden op de eigen school en dat was te merken. Aan de hand van de criteria die landelijk zijn aangelegd voor de voorleeswedstrijd zoals stemgebruik, tempo en contact met het publiek  was hun conclusie dat Rianne ten Have de beste was van allemaal.

× App Salland1