Crompouce-hype krijgt smeuïg staartje

Leestijd: 2 minuten

De mega-hype rondom de crompouce, een mix tussen een croissant en tompouce, lijkt een smeuïg staartje te krijgen. De ‘bedenker’ ervan, bakker Ulrika Menig, gaat navolgers voor de rechter slepen. Ook in Salland gingen verschillende bakkerijen ermee aan de haal. Maar zijn zij van plan te stoppen?

Volgens de Utrechtse bakker besloot ze de merknaam en het product te laten registreren toen klanten in haar bakkerij naar het roze gebakje bleven vragen. Het blijft echter een discussie hoe nieuw de crompouce werkelijk is, aangezien een bakker in Zeeland het lekkernij al zeker dertig jaar zegt te verkopen.

We werden al een beetje bang!
“De verkoop loopt nog steeds erg goed”, vertelt een medewerkster van Bakkerij Bosgoed in Heeten die al snel op de hoogte was van het laatste nieuws: “Ik hoorde toevallig net dat een klant het er in de winkel al over had, maar ik denk niet dat er iets mee gedaan wordt.” Ook een medewerkster van Bakkerij van der Most in Raalte had het nieuws al gelezen en grapt: “We werden al een beetje bang! Ik weet niet hoe dit verdergaat en kan er weinig van zeggen. Ik vind het wel lachen. Wel dacht ik ‘wat is dit dan, is dit serieus?’.”

We horen wel hoe het verdergaat
De medewerkster laat verder weten dat ook bij hen de crompouce een succes is en de verkoop nog steeds erg hard gaat: “Iedere keer denken we dat het wel minder wordt, maar het gaat gewoon door. De plaatselijke supermarkt verkoopt het inmiddels ook al.” Maar of ze nu dan ook direct stoppen met de verkoop: “Het hoofdkantoor zit in Lemelerveld, dus ik weet niet wat ze ermee gaan doen. We horen wel hoe het verdergaat. We zien morgen vanzelf of wij ze nog binnenkrijgen”, sluit de medewerkster vrolijk af.

Ook een medewerkster van Bakkerij Nollen in Deventer vertelt: “Ik heb het inderdaad gelezen.” Overigens is op deze locatie ook nog niet besloten of er met de verkoop gestopt gaat worden.

Als je toch bezig bent!

Volg jij Salland1 al?

812FansLike
1,499VolgersVolg
2,074VolgersVolg
3,500AbonneesAbonneer